تاثیر کالای خواب بر زندگی ما

تاثیر کالای خواب

هرکدام از ما انسان ها به طور میانگین یک سوم عمر خود را به خواب می گذرانیم. قطعا شرایطی که برای یک خواب مفید رعایت مهم است تاثیر کالای خواب مناسب و راحت است. این مورد به ما کمک می کند خوابی مفید و آسوده را تجربه کنیم. همینطور که آرامش و راحتی جزئی از زندگی و یک شرایط عادی برایمان به حساب بیاید.
بدیهی است که اگر خواب ناکافی و نامناسب داشته باشیم. مستقیم تاثیرات آن را در زندگی روزمره ی خود شاهد باشیم و سلامتی ، روابط اجتماعی و حتی کاری ما را تحت الشعاع قرار بدهد.

اگر عوامل محیطی و روانی حاکم بر زندگی مان را که شامل استرس ها، فشار کاری، دمای محیط و سر و صدا ها و… را کنار بگذاریم اگر کالای خوابی که شما برای خود انتخاب می کنید را نادیده بگیرید باز هم خواب نامناسبی را شاهد خواهیم بود.

 

تاثیر کالای خواب بر سلامت خواب:

اگر بدن خود را یک کودک فرض کنیم که به هنگام استراحت و خواب کاملا رها و آسیب پذیر است باید برای این کودک شرایطی را پیش بیاوریم که در دقایق و ساعاتی که استراحت میکند همه چیز در مسیر ارامش و راحتی او باشد.
کالای خواب امری انکار ناپذیر برای یک خواب عمیق و راحت است. شاید مهم‌ترین نقش در این زمینه را تشک خوب و متناسب با وضعیت جسمانی و سلیقه فرد داشته باشد.

اهمیت این موضوع را زمانی درک خواهید کرد که یک خواب راحت و مفید را با تشک های خوشخواب در یک برند استاندارد را تجربه کنید.
تشک‌ها از لایه‌بندی های مختلفی تشکیل شده‌اند که نرمی و سختی آن‌ها را متغیر می‌کند؛ علاوه براین در برخی تشک‌ها از فنر متصل و در برخی دیگر از فنر منفصل استفاده شده ‌است و در بعضی اصلا فنر به کار نرفته ‌است.

 

طراحی کالای خواب:

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار طراحی کالای خواب است. اگر شما بتوانید طراحی زیبایی برای کالای خوابتان انتخاب کنید و از رنگ های مورد علاقه و به خصوص آرامش بخش استفاده کنید علاوه بر زیباتر کردن اتاق خود باعث بهبود راندمان سطح کیفی خواب خود هم میشوید.

کالای خواب
هر انسان بالغ چند ساعت در روز میخوابد؟

هر انسان بالغ به طور میانگین به 7 تا 8 ساعت خواب مفید احتیاج دارد هر چه سن فرد کم‌تر باشد میزان خواب فرد بیشتر است.

 

تاثیر کم خوابی در سلامتی افراد:

_ کم خوابی باعث افزایش وزن می شود و زیاد شدن اشتها کاذب و تمایل به خوردن غذا‌هایی با کالری بالا و انجام رفتار‌های تکانشی
_ باعث ایجاد رفتار های تهاجمی و عصبانیت و تحریک پذیری بیشتر میشود.
_ بیماری هایی مثل دیابت و بیماری های قلبی
و..

* بالاتر اشاره کردیم برای داشتن خواب مفید و راحت اصلی ترین عامل محیط و شرایطی که برای خوابمان انتخاب میکنیم مهم ترین ترین کار است.

 

نقش بالش در سلامت خواب:

فاکتورهای مهم در انتخاب بالش مناسب برای خواب عبارت‌اند از:

  • ارتفاع بالش
  • نرمی و سفتی آن
  • کیفیت پارچه و الیاف بالش
  • تنفس پذیری
خواب مفید با کالای خواب مناسب
ارتفاع بالش:

ارتفاع بالش نسبت به تشک باید بیشتر باشد تا در هنگام خواب سر مایل به سمت پایین نشود. به خصوص افرادی که دچار مشکلات تنفسی یا رفلاکس معده، بهتر است برای باز نگه داشتن راه تنفسی و یا جلوگیری از بیرون ریختن محتویات معده از بالش‌هایی با ارتفاع نسبتا بلند استفاده کنند.

نرمی وسفتی بالش:

سفتی بالش باید به میزانی باشد که سر و گردن به موازات ستون فقرات قرار گیرد. دقیقا مانند زمانی که ایستاده‌اید.

کیفیت پارچه و الیاف:

جنس پارچه روکش بالش یکی از موارد مهم در انتخاب بالش است. بهتر است جنس پارچه از الیاف طبیعی تنفس پذیر باشد. برای مثال پارچه‌های تولید شده با الیاف بامبو از ایجاد حساسیت جلوگیری می‌کند و بسیار نرم، راحت و تنفس پذیر است

تنفس پذیری:

برخی از بالش ها بیش از حد نرم و دور تا دور سر را میگیرند و مانع رسیدن هوا به پوست و گردن و سر شما می شوند و تنفس شما را کم میکنند
بنابراین همان اندازه که در خرید مایحتاج های دیگر خود حساسیت زیادی به خرج می دهید در خرید کالای خواب همباید حسیاسیت بیشتری هم داشته باشید.

یک تشک مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

درست است که محصولات بزرگسال و محصولات نوجوانان با هم تفاوت دارند. اما در یکسری کاربرد ها اعم از :  راحتی ، جنس اسفنج ، فنر تشک، ارتفاع، دوام، ابعاد و…  باهم مشترک اند. و البته که از تاثیر گذار ترین عوامل برای راحتی و برای خرید یک تشک مناسب روحیات یک فرد است.

سخن آخر اینکه هر فرد بنابر خلقیاتی که دارد ممکن است پس از خریدچند مدل تشک و عوض کردن تخت خود به این نتیجه برسد از فروشگاهی تشک مدنظر خود را خریداری کند که اجساس آرامش و حال خوب را برای فرد به وجود بیاورد. و در نهایت فرد خواب باکیفیتی ا در طول شب تجربه کند.

رنگ کردن سرویس خواب در منزل

رنگ کردن سرویس خواب در منزل

پرطرفدار ترین سبک های چینش سرویس خواب

پرطرفدار ترین سبک های چینش سرویس خواب

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *