ویژگی های اتاق خواب ساده و شیک

اتاق خواب ساده و شیک

ما همگی اتاق خواب را نقطه ای امن میدانیم. بعد از روزهای شلوغ و پر تلاتممان به آن پناه میبریم.پس پناهگاه ما باید جایی باشد که ویژگی های اتاق خواب ساده را داشته باشد .یعنی براساس سلیقه خودمان چیده شده باشد تا به ما احساس آرمش دهد. برای اشخاصی که به شدت به خواب، راحتی و استراحت اهمیت می دهند. اتاق خوابشان باید دارای ویژگی های اتاق خواب شیک باشد. طراحی مناسب کالای خواب در دکوراسیون اتاق بسیار مهم و حائز اهمیت هست.

نکات مربوط به ویژگی های اتاق خواب شیک که باید به آن ها توجه شود. اگر قصد بازسازی و یا طراحی دکوراسیون منزل خود را دارید، پیش از آن که به سراغ وسایل جدید و طرح باز سازی بروید. در ذهن خود یک طراحی برای تمام قسمت های خانه در نظر می گیرید. به عنوان مثال، برای دکوراسیون اتاق خواب، ایده هایی را در ذهن داریدکه ویژگی های اتاق خواب ساده هستند. پس تمام تلاش خود را به کار بندید، که آن ایده‌ها را بتوانید عملی کنید. برای اینکه ویگی های اتاق خواب ساده  را برای خود فراهم کنید، لازم است، به نکات زیر توجه کرده و آنها را به خوبی به کار بگیرید.

این نکات شامل:

  • گزینش کردن آینه برای اتاق خواب
  • انتخاب و قالیچه و فرش
  • انتخاب اصولی رنگ ها
  • تعیین قرارگیری محل تخت خواب
  • توجه به روشنایی و نورپردازی مناسب
  • بافت سقف و دیوارها

رنگ دیوار ها؛که جز ویژگی های اتاق خواب ساده و شیک

در طراحی اتاق خواب مناسب است که از رنگ های ملایم که باعث ایجاد آرامش در فرد می شود مثل رنگ های خنثی و آرام بخش (آبی-سفید-طوسی) استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که از رنگ های گرم مانند رنگ قرمز برای رنگ دیوار اتاق خواب استفاده نکنید، چرا که فضای اتاق خواب باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد حس آرامش در فرد شود.

تخت راحت؛ یکی از ویژگی های اتاق خواب ساده و شیک

اولین و مهم ترین ویژگی اتاق خواب ساده و شیک تخت خواب است.مهم ترین آیتم برای انتخاب تخت استاندارد بودن و خوب بودن آن است. تخت های استاندارد با زمین مماس نیستند و ارتفاع آن ها به گونه ای تنظیم شده که هوا در گردش باشد تا به دلیل گرما یا رطوبت، میکروبی در آن نقطه رشد نکند. بهترین زاویه برای نشستن روی تخت زاویه ای است که پاها با کف زمین در تماس بوده و بین ران و زانو زاویه 90 درجه تشکیل شده باشد. ارتفاع 35 تا 40 سانتی متر، بهترین ارتفاع تخت برای افراد بالغ است.اگر ابعاد تخت و ارتفاعش طبق استاندارد نباشد نشستن و خوابیدن روی تخت سخت و مشکل می شود.

رنگ سرویس خواب؛یکی از ویژگی های اتاق خواب ساده و شیک

انتخاب رنگ تخت خواب کاملاً سلیقه ای بوده و هر فردی نظر متفاوتی دارد. اما رنگ های روشن و آرامش بخش از ویژگی های اتاق خواب ساده هستند. روتختی سرویس خواب; یکی از ویژگی های اتاق خواب شیک با گشتن در بازار متوجه می شود که روتختی های مختلفی با جنس های متنوع و طرح های جذاب وجود دارد. یکی از ویژگی اتاق خواب ساده و شیک روتختی است. شما می توانید رنگ روتختی خود را متناسب با فصول سال انتخاب کنید؛ به عنوان مثال از رنگ های سرد و خنک برای فصل های بهار یا تابستان و از رنگ های گرم برای فصل های پاییز و زمستان استفاده کنید. تشک سرویس خواب; یکی از ویژگی های اتاق خواب ساده تشک از تاثیر ترین عوامل در کیفیت خواب خوب و مناسب است.متخصصان معتقداند تشک طبی بهترین تشک برای خواب است.

 

 

اتاق خواب ساده و شیک

آیتم هایی که از ویژگی های اتاق خواب ساده هستند

  • فضای اتاق خواب خود را متناسب با سلیقه تان نورش را تنظیم کنید
  • فضای اتاق خوابتان را معطر کنید
  • استفاده از عود های مخصوص یا اسانس های خوشبو به شما کمک می کند در طول روز یا هنگام خواب احساس بهتری داشته باشید.
  • استفاده از اسانس اسطوخودوس باعث آرامش بیشتر قبل از خواب شما می شود.
  • در صورتی که دوست دارید نور در اتاق خوابتان باشد، فضایی را برای ورود نور به اتاقتان در نظر بگیرید. نور خورشید در طول روز انرژی بخش و انگیزه دهنده خوبی برای شما خواهد بود. در شب با استفاده از پرده های نازک از ورود نور به داخل اتاق جلوگیری کنید تا خواب آرام تری داشته باشید.
رنگ کردن سرویس خواب در منزل

رنگ کردن سرویس خواب در منزل

پرطرفدار ترین سبک های چینش سرویس خواب

پرطرفدار ترین سبک های چینش سرویس خواب

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *