روانشناسی رنگ های سرویس خواب دکوراسیون اتاق خواب

روانشناسی رنگ در کالای خواب

در حوزه روانشناسی رنگ ها، اعتقاد بر تأثیرگذاری عوامل بیرونی بر انسان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این موضوع به طور قطع قابل کتمان نیست که یکی از این عوامل رنگ‌ها هستند. از رنگ پیراهنی که می‌پوشید گرفته تا رنگ سرویس خواب دکوراسیون اتاق خواب ، همه و همه از روحیات درونی شما و زندگی شخصی شما نشأت می‌گیرند. اهمیت این موضوع در مواردی به اوج خود می‌رسد که نمونه آن را می‌توان در محیط‌های درمانی جستجو کرد. ما نیز قصد داریم یکی از مهم‌ترین محیط‌هایی که مدت زمان نسبتاً طولانی در آنجا سپری می‌کنید، یعنی رنگ سرویس خواب دکوراسیون اتاق خواب را مورد بررسی قرار دهیم، البته از نوع رنگی.

پژوهش ها نشان داده است رنگ سرویس خواب دکوراسیون اتاق خواب تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت خواب دارد. هر رنگ احساس خاص خودش را دارد که می تواند واکنش های روانشناختی متفاوتی را ایجاد کند. معمولا و در حالت عادی یک شخص آخرین محیطی که چشمانش بسته می‌شود و به خواب می‌رود، و اولین جایی که بعد از بیدار شدن از خواب مشاهده می‌کند، در کل فضای خانه و به صورت ریزبینانه‌تر، محیط اتاق خواب و رنگ سرویس خواب کالای خواب اتاق خواب است.

اتاق خواب، خصوصی ترین مکان خانه و  شخصی ترین بخش خانه است و در واقع پناهگاهی در برابر شلوغی و مشغله های خارج از خانه و زندگی روز مره محسوب میشود، بنابراین باید با شخصیت شما منطبق باشد و به شما احساس شادی و آرامش دهد. بنابراین انتخاب رنگ ها و چیدمان لوازم در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما در اینجا رنگ ها را با خصوصیت بارزشان به شما معرفی می کنیم، چرا که هر رنگی به محیط شخصیت خاصی می‌دهد و علاوه بر آن بر احساس افراد نیز تاثیر می‌گذارد.

نقش رنگ های مختلف در سرویس خواب دکوراسیون اتاق خواب

رنگ هایی که نمای زیادی دارند، به انرژی محیط می افزایند و محیط را زنده می کنند. آن ها همچنین بسته به غلظتی که استفاده می کنید، بر فراست و جاذبه اثر می گذارند. دیگر رنگ هایی که ملایم تر هستند، تاثیر آرام بخشی بر حواس ما دارند. آن ها محیطی آرامش بخش ایجاد می کنند که باعث می شود ساکنین در آن احساس امنیت و آرامش داشته باشند. در اینجا لیستی از 5 رنگ رایجی که معمولا در سرویس خواب دکوراسیون اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند، و نیز تاثیراتی که بر ذهن انسان می گذارند، آورده شده است:

قرمز

رنگ قرمز در سرویس خواب دکوراسیون اتاق خواب، سرزنده ترین رنگی است که سرحد احساسات را نشان می دهد. تناژ تیره تر قرمز مانند بلوطی و تناژ روشن تر آن نظیر کالباسی، فضایی از عشق و رفاقت ایجاد می کنند.

قهوه ای

رنگ قهوه ای در سرویس خواب دکوراسیون اتاق خواب، رنگ مایه طبیعی و ماهیت ملایم و آرامش بخشش می تواند در فضاهای وسیع، شگفتی به پا کند تا میان عناصر مختلف مدرنیسم و سبک کلاسیک، تطابق ایجاد شود. معمولا وقتی قرار است فضایی روستایی یا غم انگیز ایجاد شود، از رنگ قهوه ای به
وفور استفاده می کنیم.

نارنجی

رنگ نارنجی در سرویس خواب دکوراسیون اتاق خواب، از دیگر رنگ های بسیار زنده و شاد است. این رنگ، نماد آفتاب و طبیعت می باشد. نارنجی و همه طیف های آن، تا حدود زیادی بر روان انسان تاثیر مثبت دارند. نارنجی نیز مانند رنگ قرمز، نشان از عشق، اشتیاق، تمایلات جنسی و اشتها دارد. این
رنگ، عمدتا بر آرامش روح و روان تاثیر دارد؛ زیرا یادآور دراز کشیدن در ساحل و نوشیدن نوشیدنی های خنک تابستانی است!

زرد

رنگ زد در سرویس خواب دکوراسیون اتاق خواب، مترادف طلوع خورشید است؛ از این رو، اثر روشنی و شادی بخشی دارد. این رنگ همچنین به خاطر نزدیکی که با رنگ طلایی دارد، با هوش و فراوانی و نعمت نیز، در ارتباط است.

سبز

افراد با دیدن رنگ سبز در سرویس خواب دکوراسیون اتاق خواب، بلافاصله به یاد طبیعت می افتند. اگرچه در واقعیت، طبیعت می تواند بی رحم و سنگدل باشد، اما روان انسان، طبیعت را با طراوت، آرامش و اطمینان مرتبط می سازد. رنگ سبز به طور کلی دارای اثر آرام بخشی به همراه احساس امنیت
است؛ به همین دلیل، به رنگی محبوب و ایده آل برای سرویس خواب دکوراسیون اتاق خواب تبدیل شده است.

رنگ کردن سرویس خواب در منزل

رنگ کردن سرویس خواب در منزل

پرطرفدار ترین سبک های چینش سرویس خواب

پرطرفدار ترین سبک های چینش سرویس خواب

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *